Pepup-sellup.nl gebruikt cookies om website statistieken bij te houden. Meer weten? Akkoord en sluiten
Sluit
Home
Dit ben ik
Wie ben jij?
Werkwijze
Blog
Contact

Dit ben ik

Sanne Gerdez, eigenaar van Pep Up Sell Up.

Veranderdrang zit in mijn DNA. Niet gek als je maar liefst 16 keer bent verhuisd voor je 35ste. Van woonboerderij tot flat, van studio tot eenkamerappartement, van rijtjeshuis tot vrijstaand huis, ik heb overal gewoond. Hierdoor weet ik als geen ander hoe je in kleine ruimtes toch een ruimtelijk gevoel kunt creëren en hoe je van grote ruimtes een knusse boel kunt maken. 

'Verhuizen is voor mij geen straf, ik krijg er geen stress van en ik mag graag gluren bij de buren. Hier moet ik wat mee doen dacht ik en zo is Pep Up Sell Up ontstaan.'
 

'Veranderdrang zit in mijn DNA'

Dit ben ik, Sanne Gerdez, eigenaar van Pep Up Sell Up

Zodra ik een ruimte binnen stap visualiseer ik wat ik zou veranderen of hoe ik de meubelen neer zou zetten. Het liefst ga ik meteen met meubelen schuiven en geef ik ongevraagd advies. Online doe ik dit elke ochtend als ik wakker word en Funda check. Gluren bij de buren en bedenken hoe ik het zelf zou gaan inrichten als ik er zou wonen. Gelukkig weet ik me goed in te houden en bel nog net niet aan!

Naast dat ik creatief ben, ben ik stiekem gewoon een nerd. Vroeger als ik uit school kwam ging ik achter de computer zitten om Excel tabellen en grafieken te maken. Gewoon omdat ik dat leuk vond. Ik voerde fictieve data in over van alles en nog wat. Heerlijk vond ik het. Mijn huiswerk hield ik ook keurig bij, middels een strakke planning. Het had er ook mee te maken dat ik er hard voor moest werken, het kwam mij niet aanwaaien.

Waar ik ooit begon als schoonheidsspecialiste rondde ik in 2016 mijn Master af. Ik mag de titel MBA (Master Business Administration) voeren, maar de mooiste titel kreeg ik in 2018: MAMA. Een droom die uitkwam. Ik ben trotse moeder van Tygo en mijn andere grote liefde heet Rowdy. Inmiddels zijn we verloofd en we wonen in Groningen.

‘Mijn droom is om ruimtelijker te wonen, het liefst met een grote schuur zodat ik al mijn accessoires, kussentjes, verlichting etc. kwijt kan!’

Over dromen gesproken…
Mijn droomman heb ik ontmoet via Tinder. Een vriendin van me klikte hem per ongeluk aan. ‘Oh nee!’ riep ik, ‘dat is niet mijn type’. Niets bleek minder waar. Twee weken stuurden we berichtjes heen en weer. Op mijn 30ste verjaardag kwam hij een gebakje halen en is nooit meer weggegaan. Binnen no-time woonden we samen en kochten we onze hond Bella. Helaas bleek meneer niet zo goed tegen verandering te kunnen. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voor ik naar hartenlust kon schuiven met de meubelen en gewaagde kleuren op onze muren kon smeren. Ieder seizoen onze inrichting veranderen is nog een brug te ver voor hem. Ik vind het heerlijk dat ik mijn veranderdrang nu niet meer hoef te onderdrukken en meerwaarde kan creëren als vastgoedstylist door andere woningen verkoopklaar te maken. 

'Ik heb geleerd tactisch om te gaan met mensen die niet goed tegen verandering kunnen. Dat is in mijn vak als vastgoedstylist van enorme waarde. Verhuizen is namelijk een grote verandering en gaat vaak gepaard met de nodige emoties.'
 

Wat niemand van mij weet

Diep van binnen houd ik van stabiliteit en weet ik als geen ander hoe waardevol het is om je echt thuis te voelen. Een huis (ver)kopen is uiteindelijk een emotie. Als kijker wil je graag meteen thuis voelen. Je wilt binnen komen en denken ‘Ja, hier zie ik mijzelf wonen’. 
Als verkoper kun je niet altijd objectief naar je eigen woning kijken. Ik help daarbij. Een kijker moet niet worden afgeleid door de spullen van jou, als verkoper. Als vastgoedstylist maak ik het huis voor de kijker aantrekkelijk. Zij moeten door jouw huis lopen en hun eigen vakantiefoto aan de muur zien hangen. Het kastje van Oma moet een mooie plek kunnen krijgen. Er moet genoeg ruimte zijn om met het hele gezin te chillen. Ze zien dat die extra kamer een hobbykamer kan worden of een logeerruimte, zodat eindelijk die lieve vriendin kan blijven logeren. Het is ruimtelijk, ze voelen zich veilig en vertrouwd. Ze voelen zich thuis. Dat is nu precies het gevoel wat ik kan creëren en hoe je van kijkers kopers maakt! 

‘Mijn missie is jou helpen afscheid te nemen van je HUIS en kijkers hun nieuwe THUIS laten zien’.

YOU + ME = WE

1. Mijn passie voor huis en interieur maakt mij betrokken. Ik ga voor niets minder dan perfectie, daar kun je van op aan.

2. Een woning verkopen gaat gepaard met emoties. Door mijn verhuiservaring (maar liefst 16 keer) weet ik wat je doormaakt en kan ik je hier goed in bij staan.

3. Ik bespaar je een hoop tijd, geld en frustratie door mijn vermogen om objectief naar jouw woning te kijken. Ik adviseer alleen dat wat jouw woning echt nodig heeft. Daarbij ben ik kritisch en transparant.

4. Natuurlijk wil jij zo snel mogelijk je huis verkocht hebben tegen een goede prijs. Ik help je daarbij met een optimale woningpresentatie. Zo creëer ik meerwaarde wat een positief effect heeft op de woningwaarde en verkoopsnelheid van jouw woning.

5. Jij wilt waar voor je geld zonder onnodige uitgaven. Dat begrijp ik heel goed. Met een beperkt budget en met gebruik van aanwezig meubilair creëer ik een sfeer met behulp van indeling, kleur, materiaal en accessoires. Het is aan jou de keus of je de noodzakelijke accessoires huurt of overneemt.

 

Het geheim van een goede vastgoedstylist

Een vastgoedstylist is een onafhankelijke professional met gevoel voor stijl. Een vastgoedstylist is objectief en kijkt door de ogen van de kijker naar een huis en inrichting. Dit bespaart jou als verkoper tijd, geld, frustratie en uiteindelijk een hoop stress.

Als vastgoedstylist weet ik als geen ander hoe je het beste een woning kunt presenteren voor potentiele kopers. Ik kijk naar de algehele woningpresentatie. Wat kan er beter, wat moet echt anders hoe kunnen de goede punten van de woning het beste gepresenteerd worden. Er wordt een sfeer gecreëerd die een zo breed mogelijk publiek aantrekkelijke vindt.

Een huis (ver)kopen gaat gepaard met emoties. Kopers moeten een ‘goed gevoel’ hebben bij een woning. Ik weet hoe je (on)bewust het beste in kunt spelen op dit gevoel. Een kijker moet zich meteen thuis voelen en zichzelf er zien wonen. Een kijker moet zijn eigen spullen in de ruimte zien staan en niet worden afgeleid door (persoonlijke) spullen van de jou als verkoper. Het kan zijn dat het resultaat van de verkoopstyling niet jouw persoonlijke smaak is. Het is dan belangrijk om je uiteindelijke doel voor ogen te houden: een snelle verkoop + een goede prijs voor je huis.

VERKOOPSTYLING

'Verkoopstyling is meer dan schuiven met meubelen en verse bloemen neerzetten'

Ik adviseer over het functioneel indelen van alle ruimten, hoe je de juiste sfeer creëert en loop- en zichtlijnen optimaliseert. Daarnaast geef ik advies hoe je woning zowel online als offline aantrekkelijk maakt voor een brede doelgroep. Een brede doelgroep aantrekken is belangrijk, omdat je graag zoveel mogelijk kijkers wilt trekken.

Hoe meer kijkers, hoe groter de kans op een goed bod. Een kwestie van vraag en aanbod. Naast een brede doelgroep is het ook belangrijk om de juiste doelgroep aan te trekken. Ga je een eengezinswoning verkopen dan is je verkoopstrategie anders dan dat je een woning gaat verkopen die geschikt is voor tweeverdieners zonder kinderen of een ouder echtpaar. De juiste verkoopstrategie is bepalend voor het succesvol verkopen van je woning.

Lees hier: Inspelen op de juiste doelgroep [TIPS]