Pepup-sellup.nl gebruikt cookies om website statistieken bij te houden. Meer weten? Akkoord en sluiten
Sluit
Home
Dit ben ik
Wie ben jij?
Werkwijze
Blog
Contact

Lees hier

Het Verschil...

Interieurstyling is het stylen van een woning gericht op de smaak van de bewoners zelf. Het budget is afhankelijk van de wensen van de bewoners. Anders dan bij verkoopstyling zijn de bewoners zelf de doelgroep. Het doel is om de woning voor hen in te richten zodat ze met liefde zo lang mogelijk in de woning kunnen blijven wonen. Met interieurstyling maak je van een HUIS een THUIS.

Verkoopstyling is het met een relatief laag budget verkoop klaar maken van een woning. Het doel is de woning zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren voor potentiele kopers, zodat de woning snel verkocht wordt voor een goede prijs. Met verkoopstyling maak je van een THUIS een HUIS. Het is de uitdaging om de kosten voor het restylen zo laag mogelijk te houden en jouw huis te verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs. Verkoopstyling wordt alleen toegepast tijdens de verkoopperiode. Het streven is natuurlijk om dit zo kort mogelijk te houden, zodat jij niet maanden tussen de verhuisdozen zit en dubbele lasten hebt. Verkoopstyling heeft dus ook een positieve invloed op de verkoopsnelheid van een woning.

Lees hier: Het belang van een Funda-proof huis [Eerlijke mening]

Wist je dat ‘Men kijkt er wel doorheen’ een illusie is?

Een woning dient vermarkt te worden. Een huis dat verkocht gaat worden is een object bestaande uit bakstenen en grond. Het moet zo snel mogelijk en tegen een zo’n hoog mogelijke prijs verkocht worden. Niets doen levert niets op.

Veelal wordt gedacht dat men er wel ‘doorheen’ kan kijken. Als het beeldmateriaal online niet goed is zei men vroeger ook ‘Daar kijkt men wel doorheen’. Tijden zijn veranderd en de woningmarkt is transparant geworden. Alle huizen zijn makkelijk en goed te vergelijken op internet. Stel dat jij je huis ‘zo’ op internet zet zonder aandacht te besteden aan de presentatie. Jouw buurman besteed wel tijd en aandacht aan het verkoopklaar maken van zijn woning en de woningpresentatie. Waarom zouden kijkers dan de moeite nemen om door jouw inrichting heen te kijken als het verderop niet nodig is?

Je eerste date…

Vergelijk het met een eerste date. Je wilt een positieve indruk maken. Je doet je best om er verzorgd uit te zien en fris te ruiken. Je hebt tijd, zorg en aandacht besteed aan jezelf. Dat geeft zelfvertrouwen. Waarom zou je dat niet met je huis doen? Een goed verzorgd huis geeft namelijk ook vertrouwen. Een kijker maakt zich minder zorgen over verborgen gebreken omdat er zorg en aandacht is besteed aan het huis. Je staat dan met 1-0 voor. Het is aannemelijker dat een kijker dan meer voor een woning over heeft dan voor een slecht gepresenteerde woning.

Hierna lezen: De beste tijd om je huis te verkopen is...

De beste tijd om je huis te verkopen is...

De beste tijd om je huis te verkopen is in de eerste weken. Als je huis langer te koop staat dan normaal gaat men denken:

  • “Waarom is het nog niet verkocht?”
  • “Wat zou er mis zijn met het huis?”
  • “Zijn er verborgen gebreken?”

Dit brengt jou als verkoper in een slechte onderhandelingspositie. Er wordt veel lager geboden dan gewenst en uiteindelijk verkoop je het misschien voor minder dan je zou willen of zou kunnen! Dit wil je natuurlijk voorkomen. De beste tijd om te verkopen is daarom in het begin. Een nieuw huis op de markt trekt de aandacht en daar moet je je voordeel uithalen. Als je geen goede eerste indruk achterlaat loop je geld mis.

Hierna lezen: Waarom je nooit zomaar moet zakken met de vraagprijs [3 TIPS]

 

 

Het beste seizoen om je huis te verkopen...

Het beste seizoen om je huis te verkopen bestaat niet. Iedereen seizoen heeft voor- en nadelen. Lees hier welke dit zijn.

Voordelen verkopen in het voorjaar en de zomer

Een bijkomend voordeel van verkopen in het voorjaar en de zomer is het mooie weer. Met mooi weer zijn mensen bereid meer uit te geven. Ook ziet een huis er mooier uit als zon schijnt en alles in bloei staat. Een nadeel van verkopen in het voorjaar en de zomer zijn de vele concurrenten. Een ander nadeel is dat men liever aan het strand ligt dan huizen bekijkt als het warm is. En als je doelgroep een gezin is, is de kans groot dat ze in de zomer op vakantie zijn. Maar misschien is jouw woning juist uitermate geschikt voor tweeverdieners zonder kinderen. Zij gaan vaak voor of na het hoogseizoen op vakantie omdat het dan minder kostbaar is. Als jij je woning dan op de markt zet, heb je minder last van concurrenten en staat je woning langer bovenaan bij Funda. Toch hoef je niet perse te wachten tot het voorjaar of de zomer. De herfst en winterperiode hebben ook voor- en nadelen. Lees hier verder


 

 

Funda-proof

Vraag meteen een Funda-proof check aan

Als je op zoek bent naar een huis en er een gevonden hebt die je leuk vindt, ga je vaker dan een keer de foto’s bekijken. Hoe vaker je kijkt, hoe meer je ziet op een foto. Je ziet ook steeds andere dingen. Misschien laat je het huis wel zien aan vrienden en familie. Ook zij zien andere dingen dan jij. Uiteindelijk zie je alle details. Deze details kunnen ervoor zorgen dat je van kijkers kopers maakt of juist niet.

Fotostyling is daarom erg belangrijk. Het is het Funda-proof inrichten van een woning, met als doel om online een onuitwisbare indruk te maken. De meeste mensen delen ook geen foto’s van hun huis als het niet opgeruimd is of slordig oogt. Dit wordt ook wel instagramwaardig genoemd.

Het aanrechtdoekje
Juist omdat het een momentopname is, moet een foto perfect zijn. Tijdens een bezichtiging is het geen ramp als je het aanrechtdoekje per ongeluk bent vergeten op te ruimen, dit kun je snel alsnog doen. Ligt dit eenmaal vast op een foto, dan heb je pech en maakt het een slordige indruk. Denk ook aan de dozen op de kast of onder het bed. Zo op het oog zie je het misschien niet direct. Maar als het eenmaal op de foto staat kun je het niet meer weghalen. Net zo als vingervlekken op de ramen of vieze deuren.

Je krijgt nooit meer een tweede kans om een eerste indruk te maken. Als je geen goede eerste indruk maakt loop je snel een achterstand op en is het lastig om deze te herstellen. Als je alsnog besluit om aandacht te besteden aan je woningpresentatie moet je... Lees hier verder

Zak nooit zomaar met de vraagprijs

Voordat je besluit te zakken met de vraagprijs, is het verstandig om goed te kijken naar de gehele woningpresentatie. Het gaat namelijk om het totaalbeeld dat je schetst. Online en offline!

TIP 1: Ga op zoek naar de oorzaak.
Zoek uit wat de oorzaak is van het achterblijven van kijkers of een redelijk bod.

TIP 2: Is de woningpresentatie optimaal?
Vraag jezelf af of je er alles aan gedaan hebt om je huis verkoopklaar te maken. Vaak kun je nog wel winst behalen op bepaalde punten.

TIP 3: Verbeter de woningpresentatie, ook als je de vraagprijs wel verlaagt.
Het is verstandig om de woningpresentatie te verbeteren en de woning opnieuw aan te melden op Funda. Je woning komt dan namelijk opnieuw in de ranking van Funda en komt weer onder de aandacht van potentiele kopers. 

Lees ook: Hoe je je huis voor een zo hoog mogelijke prijs verkoopt [How to]

Online versus Offline

Beeldmateriaal is heel belangrijk. Je kunt je huis nog zo mooi gestyled hebben, maar als dit online niet goed uit de verf komt loop je kijkers mis. Omgekeerd geldt hetzelfde. Als je online je huis mooier presenteert dan dat het daadwerkelijk is, sta je met 1-0 achter en knapt een kijker af tijdens een bezichtiging. Dit wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen. Het is daarom belangrijk dat je een realistisch beeld schetst en dit zo aantrekkelijk mogelijk vastlegt door middel van fotostyling.

1 op de 8 verkopers komt maar niet van zijn woning af

Een woning in de gemeente Groningen wordt gemiddeld in ruim drie weken verkocht. Een jaar geleden was dit nog vier weken. (Bron: DvhN 25-07-19).

Waar de looptijden van gewilde woningen verder afnemen, krijgt een deel van de woningeigenaren hun woning niet verkocht. Helaas blijkt uit de praktijk dat vastgoedstylisten pas worden ingeschakeld als een woning maar niet verkocht wordt. Zowel door eigenaren als makelaars. Dit is jammer en een gemiste kans. Niemand wil maanden tussen de verhuisdozen zitten en maandenlang dubbele lasten hebben.

Het ontstaan van Verkoopstyling

Verkoopstyling oftewel home staging, is als marketingconcept voor de vastgoedmarkt in 1972 door Barb Schwarz in Noord-Amerika geïntroduceerd. Verkoopstyling is niets anders dan het vermarkten van een woning. Verkoopstyling wordt ook wel vastgoedstyling genoemd. Vastgoedstyling is een term die vooral wordt gebruikt door vakgenoten en makelaars. Verkoopstyling wordt het meest gebruikt voor en door particuliere woningverkopers.

Lees hier: Het verschil tussen interieurstyling en verkoopstlying

Hoe verkoop je je huis voor een zo hoog mogelijke prijs?

Dit kun je doen door je huis instap-klaar te maken. Een instapklare woning is populair, omdat het tegenwoordig moeilijker is om verbouwingen mee te financieren in de hypotheek. Kosten koper kan niet meer meegefinancierd worden. Dit betekent dat er flink wat eigen geld ingebracht moet worden. Het gevolg is dat instapklare woningen populair zijn. Hier hoeft doorgaans minder aan te gebeuren en met een klein budget kunnen nieuwe bewoners zich het snel eigen maken.

DOWNLOAD NU: Maak van kijkers kopers [#19 GEHEIME TIPS] #7 zal je verbazen

Waarom zou je tijd, geld en energie in je huis stoppen als je toch gaat verhuizen?

Als kijkers het gevoel krijgen dat er veel moet gebeuren haken ze sneller af. Ligt er wel een bod, dan is het zo €10.000,- minder. Terwijl investeren in het verkoopklaar maken van een woning nog geen €1.000,- hoeft te kosten. Door je huis instapklaar te maken kun je de noodzaak om te onderhandelen verkleinen. Natuurlijk wordt er in eerste instantie vaak minder geboden. Echter men is tegenwoordig bereid om meer te bieden als het huis voldoet aan de wensen.